Van Bambi tot de heerlijke Nikon-momentjes. Iedereen huilt en lacht, bij films en zelfs bij commercials. Iedereen zeikt. Janken doen we over alles. Tranen van verdriet of van het lachen. Hoe gaan organisaties met de uiting en impact van emoties om? Maken ze daar wel of geen gebruik van? Voor alle weetjes en grappige of zielige verhalen in de wereld van de emotie: “Jankwijf?!

donderdag 23 mei 2013

Met je neus op de feiten


Elk jaar vallen er honderden doden in het verkeer door "slaaprijders". En dat is alleen nog maar in Nederland. Nieuw-Zeeland vond in 2008 dat dat bij hen ook veel te vaak voorkwam. "Just say no" was niet meer genoeg. Ik weet het nog goed. Volgens mij was dit een van de weinige campagnes die me altijd bij is gebleven. Niet zo heel gek volgens mij. 







Sleep before you drive


Misschien ook een idee voor Nederland? We houden allemaal wel van een feestje. De meeste mensen houden zich in ieder geval in en spelen de Bob. Maar ja, is het wel zo verstandig om achter het stuur te kruipen na een heftig avondje dansen en tongworstelen (?). Nederlanders zijn altijd erg direct. En misschien moeten we ook in dit geval wel met onze neus op de feiten worden gedrukt. Want soms helpt dat gewoon het beste.

Goed bezig Nieuw-Zeeland!

















Wil je meer organisaties zien die goed bezig zijn? Één daarvan: Kiebel momentjes Of misschien meer Vers gedachtenvoer?
Nog meer lezen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten