Van Bambi tot de heerlijke Nikon-momentjes. Iedereen huilt en lacht, bij films en zelfs bij commercials. Iedereen zeikt. Janken doen we over alles. Tranen van verdriet of van het lachen. Hoe gaan organisaties met de uiting en impact van emoties om? Maken ze daar wel of geen gebruik van? Voor alle weetjes en grappige of zielige verhalen in de wereld van de emotie: “Jankwijf?!

vrijdag 24 mei 2013

Het aapjes-kijk-tijdperk

Stage lopen in Amsterdam. Wat een eind weg. twee uur heen en twee uur terug. Veel te lang! Op zoek naar een nieuwe (tijdelijke) woonplek dus. En in Amsterdam valt het niet mee om iets betaalbaars te vinden zeg. De prijzen voor een fatsoenlijke kamer beginnen rond de €450! Maar goed. Uiteindelijk vind je dan toch iets. Ik vorige week in ieder geval wel. Een mooie kamer, ofja, containerwoning in dit geval. Ideaal. Eigen keuken, badkamer. Maar eerst kijken of jij het leuk vindt en natuurlijk of de huidige inwoner jóu leuk vindt. 

Het is donderdagmiddag half vier. Ik haast me als roadrunner naar het station om de trein te halen in Eindhoven. Te laat komen? Geen optie.

donderdag 23 mei 2013

Rawrr.... hiiii-jà

Volgens Adweek de grappigste commercial aller tijden. 

Volgens mij zijn er leukere. Wat is jouw absolute favoriet?

Leuk zo'n Wist-je-datje!
Nog meer lezen?

Met je neus op de feiten


Elk jaar vallen er honderden doden in het verkeer door "slaaprijders". En dat is alleen nog maar in Nederland. Nieuw-Zeeland vond in 2008 dat dat bij hen ook veel te vaak voorkwam. "Just say no" was niet meer genoeg. Ik weet het nog goed. Volgens mij was dit een van de weinige campagnes die me altijd bij is gebleven. Niet zo heel gek volgens mij. 







Sleep before you drive


Misschien ook een idee voor Nederland? We houden allemaal wel van een feestje. De meeste mensen houden zich in ieder geval in en spelen de Bob. Maar ja, is het wel zo verstandig om achter het stuur te kruipen na een heftig avondje dansen en tongworstelen (?). Nederlanders zijn altijd erg direct. En misschien moeten we ook in dit geval wel met onze neus op de feiten worden gedrukt. Want soms helpt dat gewoon het beste.

Goed bezig Nieuw-Zeeland!

















Wil je meer organisaties zien die goed bezig zijn? Één daarvan: Kiebel momentjes Of misschien meer Vers gedachtenvoer?
Nog meer lezen?

Size does matter!

De meeste reclame campagnes willen gewoon zoveel mogelijk vertellen. Op zich logisch. Je wilt natuurlijk alles kwijt wat er te vertellen valt. Maar meestal uit zich dat in chaos, onduidelijkheid en vooral een overload aan boodschappen en reclamemiddelen. Waardoor je dus nog vaker wordt lastig gevallen door reclameboodschappen die eigenlijk niet voor jou bedoeld zijn. Alle mannen hebben vast per ongeluk wel eens een commercial van maandverband gezien en ook ik zie veel vaker dan ik eigenlijk zou willen reclame voor boormachines.

In het geval van The Anar Foundation gaat het nog een stapje verder.