Van Bambi tot de heerlijke Nikon-momentjes. Iedereen huilt en lacht, bij films en zelfs bij commercials. Iedereen zeikt. Janken doen we over alles. Tranen van verdriet of van het lachen. Hoe gaan organisaties met de uiting en impact van emoties om? Maken ze daar wel of geen gebruik van? Voor alle weetjes en grappige of zielige verhalen in de wereld van de emotie: “Jankwijf?!

maandag 17 juni 2013

7 jaar vriendinloos


Prachtige, slanke, vrouwen. Schreeuwend. Gillend. Rennend. Even verderop: simpele, tengere, redelijk “normale”  jongeman. We weten allemaal al van welke commercial deze omschrijving afkomt. Juist. Axe. De meestal grappige en ook onwaarschijnlijke reclames hebben eigenlijk geen aftiteling nodig. Axe op en top. In vrijwel alle uitingen is duidelijk wat Axe doet. En iedereen weet wat “the Axe-effect” is.

Blijkbaar zijn er veel jonge mannen die achterna gezeten willen worden door hordes modellen. Een gat in de markt dus.

Een man in India gebruikte al jaaaaren Axe. Maar nog steeds geen vriendin. Hoe kan dát nou? Dus vond Vaibhab Bedi het in 2009 na 7 jaar gebruik te hebben gemaakt van het product het hoog tijd om Axe aan te klagen. Ze zijn tenslotte hun belofte niet nagekomen. Toch? Het is al een hele poos geleden maar blijkbaar is het niet voor iedereen duidelijk dat "The Axe-effect" een verzinsel was. Toch nam de rechter de man serieus. 

Wat ik me afvraag. Zijn er nog vrouwen die Axe ook echt lekker vinden ruiken? Ik vind het namelijk vaak te sterk en doe liever een stapje de andere kant op. Gelukkig voor mij dat het steeds minder gekocht wordt. Althans dat idee heb ik. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat de mannen waar ik mee om ga uit hun Axe-periode gegroeid zijn. 

Nieuwsgierig naar meer wist-je-datjes? Of andere blogs?


2 opmerkingen:

  1. Hahaha, Axe staat gelijk aan;
    je adem inhouden en pas weer ademen als je buiten bent. Anders komt die lucht je longen in, en blijft ie daar de hele dag hangen :P

    BeantwoordenVerwijderen