Ja, niet alleen merken van producten zijn bezig met reclame. Ook muziekbands doen hard hun best. Een goed voorbeeld: Mumford & Sons. Een van mijn persoonlijke favorieten.
Nu was ik net even mijn newsfeed aan het lezen op Facebook. verschijnt er een bericht van Mumford & Sons:
Wat is er gebeurt?
11 juni
"Our friend and bandmate Ted has been feeling unwell for a few days, and yesterday he was taken to a hospital to receive emergency treatment. The scans revealed a blood clot on the surface of his brain that requires an operation. Ted is receiving excellent care and we are being assured that he will recover quickly from surgery."
14 juni
"It is with great joy that we can announce that Ted has been discharged from hospital and is on the road to a full recovery. The surgery went well, and the excellent medical team helping him are very pleased with his progress. He has been nothing short of heroic in how he has handled the whole ordeal, and now it has been medically proved that he does indeed have a brain."
Dus ik dacht laat ik even een berichtje sturen. Dus ik klik op 'reageren'. Automatisch lees je dan berichtjes van andere fans. Super enthousiast natuurlijk. Op een persoon na. Maar deze man is wèl net zo gepassioneerd...
Vervolgens lees ik verder.. en kom ik nóg een bericht van hem tegen waardoor ik ga kijken naar al zijn berichten. Dit kwam is wat ik vond:
Waarop ik alleen maar kan denken: Volgens mij is hier iemand jaloers. Dat weet ik zeker als ik naar zijn profiel ga en foto's zie van een 45-jarige man met een mislukte zangcarrière. En dat zijn anderen blijkbaar met me eens. Zo zie je dat de band zijn fans goed bereikt. Meerdere mensen reageren op de berichten van onze Mumford & Sons-hater. Reacties als "Need a hug *naam*?" of " '*naam*' hahahaha. You sound like a fucking villain from The Power Rangers!!" Waar op gereageerd wordt met: "mctaggart sounds like a tv detective, a homophobe too. Best wel grappig om zo'n battle te zien.
Merkbinding kan best ver gaan. Mensen laten zelfs de Nike-swoosh tatoeëren. Maar een ding mag duidelijk zijn. Dan heb je het dus wel goed aangepakt.
Goed bezig Mumford & Sons!
Meer Goed bezig?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten