Van Bambi tot de heerlijke Nikon-momentjes. Iedereen huilt en lacht, bij films en zelfs bij commercials. Iedereen zeikt. Janken doen we over alles. Tranen van verdriet of van het lachen. Hoe gaan organisaties met de uiting en impact van emoties om? Maken ze daar wel of geen gebruik van? Voor alle weetjes en grappige of zielige verhalen in de wereld van de emotie: “Jankwijf?!

maandag 17 juni 2013

Niet los van elkaar te krijgen?


In de meeste films zit muziek en in de meeste reclame zit muziek. Maar elk nummer heeft zijn eigen sfeer en vaak zijn eigen herinneringen. Zo weet je nu bij dit liedje meteen..
..dat dit het Ikea liedje is. En bij dit nummer dat het uit het jaar..













..2003 komt. Vaak weet je zelfs nog wat je aan het doen was toen je dat ene nummer luisterde. Ik kan me bijvoorbeeld nog herinneren dat toen ik Summerjam voor het eerst hoorde ik op de bank in de woonkamer TMF aan het luisteren was terwijl het buiten heel heet was. 

Veel merken maken gebruik van herkenbare muziek. Maar hoeveel merken kun jij noemen met het daarbij horende muziekje? Andersom lukt dat vaak wel. Je hoort een nummer en roept daar een merk bij. Zoals ANWB - "You gotta move" of RVS - "Come wander with me". Als het doel is een sfeer te geven aan het merk is herkenbare muziek voor je merk zoeken denk ik effectief. Maar als je als merk streeft naar een koppeling met een liedje is het misschien niet altijd even succesvol. 

Ken jij merken die je niet los kunt zien van het nummer in de commercial? Ben er namelijk erg benieuwd naar!


Kun je niet wachten op meer vers gedachtenvoer?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten