Van Bambi tot de heerlijke Nikon-momentjes. Iedereen huilt en lacht, bij films en zelfs bij commercials. Iedereen zeikt. Janken doen we over alles. Tranen van verdriet of van het lachen. Hoe gaan organisaties met de uiting en impact van emoties om? Maken ze daar wel of geen gebruik van? Voor alle weetjes en grappige of zielige verhalen in de wereld van de emotie: “Jankwijf?!

dinsdag 18 juni 2013

Wist-je-dat.. Deze Dream Rangers je laten snikken?

Wil je een commercial zien waarvan je gegarandeerd een traantje weg moet pinken? Hij duurt best lang voor een commercial, maar wat een mooi verhaal! 
"Dream Rangers" is een commercial voor een bank in Thaiwan. Na 1 maand waren er al meer dan 1 miljoen views op Youtube. En ook als je de comments leest heeft het veel mensen geïnspireerd om meer uit hun loeven te halen. Het geheim erachter is dat dit een waar gebeurt verhaal is. Het is niet verzonnen. Dat maakt het zoveel mooier.

Waarom hebben we geen/weinig van zo'n commercials in de Westerse wereld? Schijnbaar zijn wij meer op zoek naar humor en actie. Dat blijkt ook als je kijkt naar wat er nu uitgezonden wordt. Mensen waarderen reclame niet echt meer als er geen humor in zit. In Azië is het belangrijker dat het een tranentrekker is omdat het op die manier makkelijker onthouden wordt. 

Ken jij wel een Nederlandse tranentrekker? 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten