Van Bambi tot de heerlijke Nikon-momentjes. Iedereen huilt en lacht, bij films en zelfs bij commercials. Iedereen zeikt. Janken doen we over alles. Tranen van verdriet of van het lachen. Hoe gaan organisaties met de uiting en impact van emoties om? Maken ze daar wel of geen gebruik van? Voor alle weetjes en grappige of zielige verhalen in de wereld van de emotie: “Jankwijf?!

woensdag 19 juni 2013

Zweedse zomers

Stockholm in juni om 3 uur 's nachts 
Het fijne aan Zweden in de zomer..
Het is niet donker. Gewoon niet. Zo fijn! om 12 uur word het schemerig en zo blijft het tot 3 uur. Dan is het plots weer helemaal licht. Heerlijk gewoon. Als je dan op stap gaat, net als ons. Slaap je nooit in het donker. Wat het enige nadeel is. Naar huis lopen is geen probleem. Wakker blijven? Geen probleem. Goede foto's maken, geen probleem. Etc etc. Je wordt er zo vrolijk van. Vooral als de zon schijnt. 

Ik kan me niet voorstellen hoe het in hartje winter moet zijn. Alleen maar donker. Nooit naar buiten kijken en dan genieten van de zon en de blauwe lucht. Ik zou er al snel heel somber van worden. 

4 uur 's nachts
De ultieme combinatie huizen zou dus voor mij zijn: Een huis in Zweden (voor in de zomer) en een huis in het zuiden bijvoorbeeld Spanje (voor in de winter). Heerlijk lijkt me dat. 

Het rare is dat geen enkele organisatie iets doet met het feit dat het lang licht is. Ze spelen er helemaal niet op in terwijl je volgens mij vast wel iets leuks kunt bedenken. Zeker als het alleen maar donker is. Je winkel versieren als een kermisattractie met veel lichtjes. Dan is die in ieder geval altijd zichtbaar. 


Wat ander Vers gedachtenvoer?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten